Thursday, March 9, 2023

RPCL LAUNCHES CAMPA

 Reliance had bought Campa from its New Delhi-based parents Pure Drinks Group for a meagre Rs 22 crore in August last year. Now, the relaunch has raised hopes of the revival for the iconic brand. Recently, Reliance Consumer Products (RCPL), the fast-moving consumer goods arm and subsidiary of Reliance Retail Ventures (RRVL) announced the launch of the iconic brand, Campa, made for a new-age India.The Campa portfolio will initially include Campa Cola, Campa Lemon and Campa Orange in the beverage category. The launch of this brand was in line with the company's strategy to promote homegrown Indian brands that not only have a rich heritage but also boasted a deep-rooted connect with Indian consumers, Reliance Consumer Products (RCPL) said in a statement on Thursday.


The company mentioned that it shall roll out its cold beverage portfolio across India, starting with Andhra Pradesh and Telangana. It aims to provide high-quality products at affordable prices.


"While older family members will have fond memories of the original Campa and cherish the nostalgia associated with the brand, younger consumers will love the crisp refreshing taste," the spokesperson of RCPL said.With a rich heritage, RCPL said Campa's contemporary product is set to offer Indian consumers "The Great Indian Taste" this summer. Five thirst-quenching pack sizes will be offered under the Campa range for several consumption occasions.


रिलायंस ने पिछले साल अगस्त में कैंपा को नई दिल्ली स्थित अपनी मूल कंपनी प्योर ड्रिंक्स ग्रुप से महज 22 करोड़ रुपये में खरीदा था। अब, पुन: लॉन्च ने प्रतिष्ठित ब्रांड के पुनरुद्धार की उम्मीदें बढ़ा दी हैं। हाल ही में, रिलायंस कंज्यूमर प्रोडक्ट्स (RCPL), रिलायंस रिटेल वेंचर्स (RRVL) की फास्ट-मूविंग कंज्यूमर गुड्स शाखा और सहायक कंपनी ने नए युग के भारत के लिए बनाए गए प्रतिष्ठित ब्रांड, कैम्पा को लॉन्च करने की घोषणा की। कैंपा पोर्टफोलियो में शुरुआत में कैंपा शामिल होगा। पेय श्रेणी में कोला, कैंपा लेमन और कैंपा ऑरेंज। रिलायंस कंज्यूमर प्रोडक्ट्स (आरसीपीएल) ने गुरुवार को एक बयान में कहा कि इस ब्रांड की लॉन्चिंग घरेलू भारतीय ब्रांडों को बढ़ावा देने की कंपनी की रणनीति के अनुरूप थी, जिसकी न केवल एक समृद्ध विरासत है, बल्कि भारतीय उपभोक्ताओं के साथ गहरा जुड़ाव भी है।


कंपनी ने उल्लेख किया कि वह आंध्र प्रदेश और तेलंगाना से शुरू होकर पूरे भारत में अपने शीतल पेय पोर्टफोलियो को शुरू करेगी। इसका उद्देश्य सस्ती कीमतों पर उच्च गुणवत्ता वाले उत्पाद उपलब्ध कराना है।


आरसीपीएल के प्रवक्ता ने कहा, "जहां परिवार के पुराने सदस्यों के पास मूल कैंपा की सुखद यादें होंगी और ब्रांड से जुड़ी पुरानी यादों को संजोएंगे, वहीं युवा उपभोक्ताओं को कुरकुरा ताज़ा स्वाद पसंद आएगा।" एक समृद्ध विरासत के साथ, आरसीपीएल ने कहा कि कैंपा का समकालीन उत्पाद सेट है इस गर्मी में भारतीय उपभोक्ताओं को "द ग्रेट इंडियन टेस्ट" पेश करने के लिए। कई उपभोग अवसरों के लिए कैंपा रेंज के तहत पांच प्यास बुझाने वाले पैक आकार की पेशकश की जाएगी।

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